2019. augusztus 21., szerdaMa Sámuel napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 327,00 Ft | USD: 294,00 Ft | CHF: 301,00 Ft
2019.08.21. Sámuel Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 327,00 Ft | USD: 294,00 Ft | CHF: 301,00 Ft
Kezdőlap / Vállalkozás / Újabb országban terjeszkedne Habony körének médiabirodalma

Hirdetés

Újabb országban terjeszkedne Habony körének médiabirodalma

Két éve épül a külföldi Habony-birodalom – írta meg a 24.hu. A terjeszkedés még 2017-ben kezdődött: akkor a helyi Nova24TV-t birtokló cégnél 15-15 százalék részesedést szerzett a Modern Media Group Zrt., a Ridikül Magazin Kft. és a Ripost Média Kft. A tulajdonosi viszonyok nem egyszerűek: az MMG két tulajdonosa akkor Habony Árpád, illetve az Orbán Viktor korábbi tanácsadójaként is ismert Győri Tibor volt, azóta ez a cég a kormánypárti médiabirodalmat összefogó KESMA birtokába került. A Ripost ma már szintén oda tartozik. A Ridikül Magazin Kft. tulajdonosa pedig az Apropó Média Kft.

A szlovén törvények szerint ha valaki 20 százalékosnál nagyobb részesedést szerez egy cégben, akkor minisztériumi engedélyt kell kérnie. De ha ugyanannak az érdekeltségi körnek több tagja egyenként vásárolja be magát, az nem engedélyköteles.

A Nova24TV a helyi beszámolók szerint tele vannak propagandával, a helyi konzervatív párt, az SDS szócsöveként működik – ennek a pártnak az elnöke, Janez Jansa baráti viszonyt ápol Orbán Viktorral.

Nem sokkal később a Ripost Kft. többségi tulajdont szerzett a Demokracija című hetilap kiadójában. Ez a cég aztán 2018-ban bulvárlapokat is piacra dobott.

Hirdetés

Schatz Péter, aki akkoriban még a Ripost Kft. tulajdonosa volt, az MTVA egyik korábbi vezetőjével, Adamik Ágnessel együtt több, mint fél tucat macedón sajtótermék kiadójában is többségi tulajdonrészt szerzett. De egy helyi tévében is tulajdonrésze lett – ezek aztán élen jártak az álhírek terjesztésében, például Nikola Gruevszki ellenfeleiről vagy civil csoportokról.

Most pedig  újabb ország következhet a sorban: a horvát média értesülései szerint Schatz bejelentkezett a zágrábi U1 televízióért. A helyi sajtó úgy tudja, hogy a KESMA-n keresztül tett ajánlatot a tévé többségi tulajdonrészére.

Forrás:
http://hvg.hu/kkv/20190228_Ujabb_orszagban_terjeszkedne_Habony_korenek_mediabirodalma#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Új forradalmár dúlja fel a bankok piacát - itt a Revolut szteroidokon?

Új forradalmár dúlja fel a bankok piacát – itt a Revolut szteroidokon?

Rohamosan hízik a Curve, egy brit pénzügyi startup, amely amellett, hogy egy kártyába kombinálja a …