2022. augusztus 10., szerdaMa Lörinc napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 395,00 Ft | USD: 385,00 Ft | CHF: 405,00 Ft
2022.08.10. Lörinc Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 395,00 Ft | USD: 385,00 Ft | CHF: 405,00 Ft

A Földön egyre elviselhetetlenebb a hiánya, de egy aszteroidán megtalálták

A térkép, amelyet a Journal of Geophysical Research című folyóiratban megjelent tanulmányban tettek közzé, egy Észak-Chilében található, fejlett távcsövekből álló rendszer segítségével készült el.

A Psyche felszíne nagyon heterogén” – mondta a tanulmány vezető szerzője, Saverio Cambioni, az MIT Föld-, Légkör- és Bolygótudományi Tanszékének (EAPS) munkatársa. “Ez egy fejlett felszín, és ezek a térképek megerősítik, hogy a fémekben gazdag aszteroidák érdekes, rejtélyes világok. Ez egy újabb ok arra, hogy komoly reményeket fűzzünk a Psyche aszteroidára induló küldetéshez.”

A fémes kisbolygó részletesebb megismerését célzó küldetést 2022 szeptemberének végére tervezik. A napelemes meghajtással és gravitációs manőverezéssel működő űrszonda várhatóan 2026-ban érkezik a Psyche-re. Ott négy külön pályán haladva 21 hónapig fogja tanulmányozni az aszteroidát.

A kisbolygó felszínének tanulmányozásával a kutatók azt remélik, hogy jobban megértik a Föld, és más égitestek kialakulásának folyamatát.

Baktériumölő fehérjékkel fejleszthetnek hatékonyabb gyógyszereket